DİNAMO III GENÇ SANATÇILAR

0

BÜYÜK EFES SANAT’ın “DİNAMO III GENÇ SANATÇILAR-İzmir” SERGİSİ 18-Nisan, 17–Mayıs 2019 tarihlerinde İSTANBUL’da Galeri Binyıl Kuruçeşme HamamArts Hub’da…

Swissôtel Büyük Efes ve Büyük Efes Sanat’ın sergi etkinliklerinden Dinamo İstanbul’da sanatseverler ile buluşuyor.  İlki 2013 yılında gerçekleşen “Dinamo I” genç sanatçılar sergisinin üçüncüsü 19 Ekim 2018 – 2 Aralık 2018 tarihlerinde İzmir’de gerçekleşmiş olup, aynı konseptli sergi 18 Nisan – 17 Mayıs 2019 tarihleri arasında Galeri Binyıl’ın Kuruçeşme HamamArts Hub mekanında sergilenecektir. Galeri Binyıl 20. yılında, bir çok etkinlik gerçekleştirmekte, başlangıç geleneğini olan Genç sanatçılara yer vererek, sanatın gelişimine, sanat tarihimize, kalıcı katkı sağlamayı özen ile sürdürmektedir.

İsmini durağan enerjinin elektrik enerjisine geçmesinden alan Dinamo sergisinin üçüncüsünde, Türkiye’nin farklı illerinden gelen 18 genç sanatçının 50’dan fazla eseri yer alacak.  Farklı malzeme ve üretim teknikleri ile oluşturulan resim, heykel, enstelasyon, seramik fotoğraf ve video art gibi farklı disiplinlerden eserler ile bir dil oluşturan genç sanatçılar, ele aldıkları konuları duyurmayı hedefliyor.

Büyük Efes Sanat’ın bu özel sergisini Kültür Üniversitesi Öğretim Görevlisi Salih Kalafatoğlu; “Anlamın Sessiz Gücü” olarak ifade etmekte ve “… Kapalı ya da açık, örtülü ya da gizli… anlamın o sessiz gücünü hissetmek, bize gösterilenle kuracağımız yürekten gelen sevgi dolu ilgiye bağlı. Anlamla ilişkiyi kurmak ve onu yakalamak için önce bütün bir resme bakmak, sonra da oradan bize gösterileni görmek…” dizeleri ile anlamlandırmaktadır.

Sergide yer alan 21 genç sanatçı;

Bengisu Bayrak, Beyza Boynudelik, Deniz Doğruyol, Ece Beylikci ,Eda Emirdağ, Fırat Engin, Fırat Neziroğlu, Kerem Topuz, Leyla Emadi, Maartiz, Melike Kılıç, Merve Dündar, Pemra Aksoy, Saliha Yılmaz, Şevket Arık, Şeyda Özdamar, Tuğçe Aytürk ,Yeşim Us

Bengisu Bayrak

Bengisu Bayrak’ın neyin gerçek neyin sahte olduğuna dair algımızla oynayan yapıtları gerçek ve sahtenin üst üste çakıştığı bir alanda dururlar. Resim, yerleştirme ve video gibi araçları kullanarak hayal ettiği anlatıları görselleştirirken,tarihsel olguların ve sosyal düzenlerin inandırıcılığını sorgular. Alışıldık anlayışları kırmak ve alternatif anlatılar yaratmak için geçici olan şeyleri, sıradan dokümanları ve eski veya yeni kitapları birer arka plan gibi kullanır.

Beyza Boynudelik

Sorguladığı kent insanının aidiyet, samimiyet duyguları ve gerçekliği için kostümler, maskeler, mekanlar ve kimlikler üzerinden önermelerde bulunmaktadır. Öte yandan da bir kadın sanatçı olarak “kadın” kimliği ve cinsiyet politikaları üzerine üretimi süregelen işleri vardır.

Eda Emirdağ

çalışmalarında mekan, obje ve karakterleri bir bütün olarak sunuyor. Karakterlerin yüzlerinin çoğu zaman belirgin olmadığı fotoğraflarında, izleyiciye eserlerindeki hikayelerle empati kuracakları bağlar yaratıyor. Hikaye kurgularını oluşturan mucizeler, düğmeler, ağaçlar, tüller, kapalı yüzler, posta kutuları, kar, çatallar, elektrik direkleri, radyolar, ceketler, çocuklar, bilezikler ve kırmızı gibi alışılmamış öğeler sanatçının ilham kaynakları arasında.

Fırat Neziroğlu

Neziroğlu, kendini sökmekle başladı işe, amacı tanımaktı kendini ve dünyayı; dans ederek… dokuyarak… ve de dokundurarak!.. Norveç Kraliyet Büyükelçiliği himayesinde Oslo’ya, Tayland Kraliçesi Sirikit’in doğum günü kutlamaları nedeniyle Tayland’a, Katar Emiri Şeyh Tamim bin Hamad Al Thani’ye bir sanat eseri dokumak üzere Katar’a davet aldı. Sanatçı, insan, his, beden, zihin üzerine düşünmekte, sahnede müzik eşliğinde dokuma performanslarını sergilemektedir.

Kerem Topuz

Yönetmen ve sanatçı olan Kerem Topuz, çalışmalarının bütününde sıradan ve bilinen görüntüleri kullanmayı tercih eden sanatçı, gündelik hayatın banalliğini yüksek kontrastlı ve canlı renklerle dönüştürerek yeniden üretilmiş nitelikli(niteliksiz) metalara çevirmektedir.

Leyla Emadi

Çalışmalarında esas olarak insanı ele alan Emadi, Şiddet, baskı ve zulüm her daim çalışmalarının ana teması haline gelerek plastik bir dille harmanlanmıştır. Bireyin bağlı olduğu cinsiyet, din, siyaset, ideoloji ve kalıplaşmış düşünceleri, resimlerinin ikinci önemli maddesi haline getirmiştir. Bu kalıpları sorgulamayı, parçalamayı ve gerektiği yerde yıkmayı amaçlamıştır.

Maartiz

Kadrajın donmuş görüntüsündeki ölümlülüğün ve zamanın geçişinin bir simgesi olan çalışmalarında kolaj, baskı ve dikiş tekniğini kullanmaktadır.

Merve Dündar

Çalışmalarında iç dünyanın, dışarıyla ilişkisini, bireysel ben ile sosyal ben arasındaki sınırları, etkileşimleri, benlik ve kimlik kavramlarını sorgulamaktadır.

Şeyda Özdamar

Sanatçı yaptığı çalışmalarda eğitim, otorite, özgürlük ve birey haklarını ele almaktadır. Farklı zaman dilimlerinde araştırıp topladığı aile, asker, çocuk, kadın ve politik fotoğrafları bir araya getirip, onların üzerinde kendine özgü sorgusuz, kuralsız deneysel sonuçlar ile farklı bir imaj elde etmektedir. Bu tavır topluma ve çarpıklıklara karşı duruşunu görselleştirir. Çalışmaları en geniş perspektifle dönüşüm, unutma, hatırlama kavramları arasında sıkışan belleğin arşivsel bir dışavurumudur.

Tuğçe Aytürk

Sanat çalışmalarında, hayatın akışı içindeki sıradan malzemelere, hazır nesnelere uyguladığı çeşitli işlemlerle çarpıcı etkiler

elde etmenin peşine düşmektedir. Onların sanat aracılığı ile hayata tekrar kazandırılma çabasında başka deyişle dönüşümlerinde doğanın döngüsü sanatçıya kılavuzluk etmektedir.

ANLAMIN SESSİZ GÜCÜ…

Görmek,

sözcüklerden önce geldi hep…

hayatımıza yön veren sözcükler,

görülen ya da gösterilenin biçimlenmiş haliydi yalnızca.

Camların ardından bakıp gördüğümüz de

hayatımıza dokunanları, dokunduğumuz da yüreğimizi kanatan

dikenleri sözle ifade etsekte,

hepsi görüp de göstermek istediğimiz

görüntülerin tanımlaması değil midir?…

Bu tanımlama da görünen,

iletilmek istenen anlamın kendisi midir?

Yoksa görünenin ardında mı gizlidir anlam?

Kapalı ya da açık, örtülü ya da gizli…

anlamın o sessiz gücünü hissetmek,

bize gösterilenle kuracağımız yürekten gelen sevgi dolu ilgiye bağlı.

Anlamla ilişkiyi kurmak ve onu yakalamak için

önce bütün bir resme bakmak,

sonra da oradan bize

gösterileni

görmek…

Salih Kalafatoğlu

Kültür Üniversitesi Öğretim görevlisi

Comments are closed.